عوامل موثر در طراحی دکوراسیون داخلی منازل و محیط کار

صفحه اصلیطراحیساختمان

عوامل موثر در طراحی دکوراسیون داخلی منازل و محیط کار

امروزه کلمه طراحی داخلی را زیاد می شنویم و همچنین تبلیغ های زیادی در مورد آن می بینیم .

دکوراسیون رنگیِ آپارتمان ۸۵ متری مهکامه
طراحی و دکوراسیون اتاق کودک و نوجوان
طراحی دکوراسیون داخلی منزل + ویدیو

امروزه کلمه طراحی داخلی را زیاد می‌شنویم و همچنین تبلیغ های زیادی در مورد آن می‌بینیم . در واقع طراحی داخلی از ترکیب هنر و دانش فنی به وجود می‌آید و این ترکیب شامل ابزار ، رنگ ، فرم و … است که به کمک آنها فضای داخلی ساختمان ها به بهترین نحو بهینه و زیباسازی می‌شوند . این فضا علاوه بر زیبا بودن باید راحت و کاربردی باشد و نیازهای افراد را به خوبی تامین کند .

طراحی داخلی ارتباط نزدیک و مستقیمی با نیازهای افراد دارد به همین دلیل توجه به آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است . در چیدمان طراحی و دکوراسیون داخلی منازل علاوه بر توجه به کارکرد فضای ساختمان ها و دادن طرح های متناسب با آنها باید به احساس و تأثیری که فضا به مخاطب می گذارد هم توجه کند . همه ی انسان ها از اعماق وجود خود خواستار راحتی و آرامش هستند و این امر باید به خصوص در خانه ها محقق شود . فضای داخلی خانه ها منبعی بسیار مهم برای تامین نشاط و آرامش است و می توان خستگی روزانه را در آن فراموش کرد به این شرط که به طراحی آن توجه کرد .

علاوه بر اهمیت طراحی داخلی در منازل ، طراحی مناسب دکوراسیون داخلی محل کار نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و تاثیر آن در افزایش بهره وری و جذب مخاطبان انکار ناپذیر است . از مهم ترین عامل هایی که در طراحی داخلی موثر هستند می توان به نقشه داخلی ، رنگ ، نور محیط ، طراحی کاربردی فضاها و تفکیک کردن آنها ، پوشش دیوارها ، سقف و کف و مبلمان ، پرده و سایر وسایل مورد نیاز اشاره کرد .

عوامل موثر در طراحی دکوراسیون داخلی منازل و محیط کار

تاثیر نقشه داخلی در دکوراسیون

چگونگی تقسیم کردن پلان ها مهم ترین نقش را در طراحی داخلی ایفا می‌کند . اگر طراحی پلان به گونه ای انجام شود که فضای بسیار منعطف و تنوع پذیر برای چیدمان مبلمان، میزهای ناهار خوری و میز تلویزیون و سایر وسایل در اختیار قرار دهد فرد آزادی بیشتری برای چیدمان فضای مورد نظر خود دارد از این رو احساس رضایت و آرامش بیشتری خواهد داشت . از اینجا میتوانید قیمت خرید میز های ناهار خوری چوبی جدید را ببینید و بصورت کاملا  آنلاین سفارش دهید .

نقش نور محیط در دکوراسیون

واضح هست که هر چه از زیبایی محیط اطرافمان می‌بینیم و درک می‌کنیم به علت وجود نور است و بدون نور هیچ چیزی در چشم بیننده هویتی ندارد به همین علت نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی دارد . نورپردازی باید به شکل اصولی و مناسب انجام شود زیرا در فضای داخلی ساختمان ها فقط وجود نور کافی نیست بلکه شیوه نور پردازی و محل قرارگیری المان هایی که نور را تامین می کند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی فضا دارند . همچنین با نورپردازی مناسب می‌توان فضا را بزرگتر یا کوچکتر نشان داد . جایگاه نور از نظر لویی کان به این صورت بیان شده است: “از نظر هنر معماری هیچ فضایی فضای واقعی نیست مگر آنکه از نور طبیعی برخوردار باشد” .

یکی از بهترین ویژگی هایی که خانه می تواند داشته باشد داشتن نور طبیعی است اما گاهی اوقات همه ی بخش های خانه نمی توانند از نور طبیعی بهره ببرند و یا بعضی بخش ها کمتر از بخش های دیگر نور می گیرند به همین علت استفاده از نور مصنوعی مناسب هم اهمیت زیادی دارد . به طور کلی نورپردازی شامل سه روش روشنایی عمومی ، نورپردازی محدود و نورپردازی متمرکز می شود که روشنایی عمومی همان نورپردازی از سقف است که مقدار کم نور را در فضای زیادی منتشر می کند . نورپردازی متمرکز روی یک قسمت خاص تمرکز می کند و آن قسمت را برجسته تر می کند و نورپردازی محدود هم سبب می شود هنگامی که اتاق تاریک است تنها قسمت مورد نظر روشن شود .

عوامل موثر در طراحی دکوراسیون داخلی منازل و محیط کار

نقش رنگ در دکوراسیون

رنگها یکی از مهم ترین عناصر در تشکیل روحیات افراد به حساب می‌آیند و از نظر روانشناسی کارکردهای مختلفی دارند . رنگ‌های مختلف بر فضا ، زیبایی آن و همچنین روح و روان انسان تأثیر بسیار زیادی می گذارند برای مثال با استفاده از رنگ ها می‌توان فضای آرامش بخش خلق کرد و با رنگ های دیگر فضایی به وجود آورد که احساس ناامنی و استرس را به افراد وارد کند .

به طور کلی آشنا بودن با تأثیر های مختلف رنگ ها و استفاده درست و به جای آنها در طراحی  دکوراسیون اهمیت زیادی دارد . رنگ ها به دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌شوند که رنگ‌های گرم مانند زرد ، قرمز و نارنجی باعث افزایش آدرنالین و درجه حرارت و احساس کردن گرما می‌شوند و رنگ‌های سرد مانند آبی و سبز ضربان و دمای بدن را کم کرده و باعث احساس سرما می شوند .

طراحی کاربردی فضا و تفکیک آن

تفکیک کردن فضای داخلی ساختمان با استفاده از المان های مختلفی مانند دیوار ، قفسه ، کانتر و … انجام می شود و هویت را به فضای داخلی می دهند . متناسب با کاربرد فضا و شکل آن از ابزار و متریال های متفاوتی برای تفکیک فضا یا پارتیشن بندی استفاده می کنند که هر کدام زیبایی و کاربرد خاص خود را دارند .

پوشش دیوار ها کف و سقف

نوع پوشش انتخابی برای دیوارها ، کف و سقف برای بخش های مختلف خانه متفاوت و مطابق با سلیقه و متناسب با فضای مورد نظر انتخاب می شوند . برای مثال برای آشپزخانه می‌توان از کاشی های ساده و طرح‌دار برای دیوار ، رنگ روغنی برای سقف و سرامیک برای کف استفاده کرد و برای اتاق خواب کف لمینت یا پارکت گزینه مناسبی هستند .

عوامل موثر در طراحی دکوراسیون داخلی منازل و محیط کار

مبلمان پرده و سایر وسایل تزیینی

مبلمان و دیگر وسایل مورد نیاز به منزل آخرین و یکی از مهم ترین عوامل موثر بر طراحی داخلی هستند . قیمت و خرید آنلاین مبل راحتی و استیل را از اینجا مشاهده نمایید . انتخاب پرده مناسب با فضا از نظر رنگ و جنس برای نورگیری ساختمان نیز تأثیر بسیار زیادی دارد . انتخاب مبلمان مناسب از میان  مبل متنوع زیبا و دیگر لوازم مانند میز ناهار خوری ، میز تلویزیون و … و پرهیز از شلوغ کردن زیادی خانه و همچنین توجه به هماهنگی وسایل با سبک مورد نظر مواردی هستند که نیاز به توجه زیادی دارند .

خرید مبلمان برای تکمیل دکوراسیون

اگر قصد خرید حضوری و دیدن وسایل دکوراسیون از نزدیک را دارید می توانید به بازارهای بزرگ مبلمان در یافت آباد و چهاردانگه تهران مراجعه کنید و برای کسانی که وقت و امکان خرید حضوری را ندارند مراجعه به سایت های فروش معتبر اینترنتی در زمینه مبلمان و دکوراسیون مانند دی ایران با آدرس اینترنتی DayIran.Com که دارای نماد اعتماد بوده و انواع محصولات دکوراسیونی را تولید و به فروش میرساند توصیه می شود .

کمک به فرایند خواب

لامپ‌های هوشمند حتی می‌توانند کاری کنند که افراد راحت‌تر به خواب بروند. برخی از این لامپ‌ها می‌توانند رنگ‌هایی را ایجاد کنند که موجب کمک به تنظیم میزان ملاتونین موجود در بدن می‌شود. این لامپ‌ها با بهره‌گیری از نورهای مختلف، در هنگام روز میزان ملاتونین بدن را کاهش می‌دهند و با نزدیک شدن به زمان خواب، این رنگ‌ها را تغییر می‌دهند تا میزان ملاتونین بدن افزایش پیدا کند.

فروشگاه اینترنتی دیجی‌استایل (بخش پوشاک گروه دیجی‌کالا) پس از گذشت یک سال و نیم از آغاز فعالیت تخصصی خود در حوزه مد و فشن، برای گسترش همکاری خود با طراحان و تولیدکنندگان ایرانی، برنامه‌های تازه‌ای دارد تا به این وسیله دسترسی مشتریان ایرانی را به تولیدات ملی در این حوزه افزایش دهد.

رفلاکس معده به چه دلیل اتفاق می‌افتد؟

قبل از آنکه مواد غذایی ممنوعه برای رفلاکس معده معرفی شوند، ابتدا باید بدانید که بازگشت اسید معده به چه دلیل اتفاق می‌افتد. به محض آنکه فرد غذا بخورد، اسیدهای سیستم گوارش فعالیت خود را آغاز می‌کنند. آنزیم‌ها برای بهبود فرآیند هضم و گوارش و جذب مواد غذایی ترشح می‌شوند. این مرحله یکی از مراحل مهم در فرآیند گوارش به شمار می‌رود چرا که مواد غذایی ارزشمند موجود در وعده مصرف شده، از طریق خون به اندام‌های بدن هدایت می‌شوند تا مورد استفاده آنها قرار بگیرند.

آیا تا به حال فکر کرده‌اید بعد از مصرف غذا چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟

  • در صورتی که به خوردن غذاهای تند عادت دارید، باید بدون شک و هرچه سریع‌تر به فکر اعمال تغییر در رژیم غذایی خود باشید.
  • کافئین ترکیبی است که رفلاکس معده را تحریک می‌کند و تولید اسید را در معده افزایش می‌دهد. پیشنهاد می‌شود به جای قهوه از چای سبز یا دم‌نوش‌های گیاهی و مفید دیگر استفاده کنید.
  • شکلات یکی دیگر از مواد غذایی ممنوعه است که اگر از رفلاکس معده رنج می‌برید، باید از مصرف آن اجتناب کنید زیرا این ماده غذایی موجب آرام و شل شدن اسفنکتر تحتانی مری می‌شود. میزان زیاد چربی، کافئین و تئوبرومین موجود در شکلات تولید اسید معده را تحریک می‌کند.
  • برای مصرف آب پرتقال به دلیل خواص مفید و مواد مغذی موجود، فقط آن را بعد از یک وعده غذایی کامل و مناسب بنوشید تا اثرات اسیدی‌اش کاهش یابد. می‌توانید برای کاهش این تأثیرات منفی، میوه‌های مرکبات را با سبزیجات هم ترکیب کنید.
  • شیر و دیگر محصولات لبنی حاوی مقدار زیادی چربی و کلسیم هستند. این ترکیبات بیشتر از مواد غذایی دارای منشأ گیاهی موجب پیچیده شدن فرآیند هضم می‌شوند. البته این گفته‌ها به آن معنا نیست که به هیچ وجه نباید لبنیات بخورید، بلکه باید بهترین زمان مصرف آنها را شناسایی کنید. زمان مناسب مصرف لبنیات برای افراد دارای رفلاکس معده، معمولاً در صبح زود در نظر گرفته می‌شود تا زمان کافی برای شکستن مواد مغذی و جذب در اختیار بدن قرار گیرد. اگر لبنیات را در شب مصرف کنید، در حین خواب به بازگشت اسید معده دچار می‌شوید.

چای سبز

چای سبز یکی از خوردنی‌هایی است که برای چربی سوزی بدن بسیار مفید است. مصرف معمولی چای سبز موجب کاهش وزن و افزایش چربی سوزی می‌شود. چای سبز برای لاغری طرفداران بسیاری دارد و به گفته محققان ماده خاصی به نام کاتچین که یک آنتی‌اکسیدان است، باعث بیشتر شدن سوخت‌وساز و متابولیسم و به دنبال آن چربی سوزی می‌شود.

توضیحات مربوط به تصویر

پر درآمد ترین بازیگران سال ۲۰۲۰ میلادی (H1)

شاید در داستان‌ها و آثار سینمایی نام سرزمین گمشده «آتلانتیس» را شنیده باشید که به زیر آب فرو رفته است. این بار با خبر اکتشاف سرزمین جدیدی مواجه شده‌ایم که کمی به ماجرای آتلانتیس شباهت دارد.

در حدود ۲۴۰ میلیون سال پیش، نقشه زمین با آن‌چه اکنون می‌بینیم تفاوت بسیاری داشت. در آن زمان خشکی زمین شامل یک ابر قاره بسیار بزرگ بود که پانگه‌آ نامیده می‌شود. بعدها پانگه‌آ به دو قسمت تقسیم شد: لوراسیا در شمال و گُندوانا در جنوب.

بازسازی تاریخ ژئولوژیکی آدریای بزرگ‌تر(H2):

  • ون هینسبرگن و همکارانش برای پی بردن به تاریخ «آدریای بزرگ‌تر» حدود یک دهه به جمع آوری داده‌های ژئولوژیکی از کشورهای مختلف در اروپا، آمریکای شمالی و غرب آسیا مشغول بوده‌اند.
  • آهن‌رباهای طبیعی تشکیل شده در پوسته زمین می‌تواند به دانشمندان کمک کند تا حرکت زمین ساختی این صفحه را در ۲۴۰ میلیون سال قبل ردیابی کنند. زمانی که مواد گداخته در مرز بین دو صفحه متحرک سرد شوند، سنگ‌هایی را به دام می‌اندازند که مواد معدنی مغناطیسی آن‌ها با قط‌ب‌های مغناطیسی زمین هم‌سو می‌شوند. این سنگ‌ها انطباق ایجاد شده را حفظ می‌کنند؛ در نتیجه دانشمندان می‌توانند از جهت‌گیری آن‌ها برای محاسبه مکانی در سطح زمین کمک بگیرند که مواد مغناظیسی میلیون‌ها سال قبل در آنجا قرار داشتند.
  • دانشمندان این پروژه، سنگ‌های مغناطیسی ۲۳۰۰ مکان باستانی در سراسر منطقه مدیترانه را مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها از داده‌های به دست آمده برای شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای حرکت صفحه‌های زمین ساختی در فواصل قبل، حین و بعد از غرق شدن «آدریای بزرگ‌تر» در گوشته استفاده کردند.

صدها شرکت بین‌المللی و ده‌ها هزار بازدیدکننده(H3):

صدها شرکت بین‌المللی و ده‌ها هزار بازدیدکننده‌ به استقبال از این رویداد رفتند که شامل بیش از ۳۰۰ اختراع مختلف بود. نمایش مد این رویداد در حیاط ساختمان شهرداری لندن اجرا شد. در آیین افتتاحیه‌ی این رویداد لباسی رونمایی شد که توسط پرینتر سه‌بعدی تهیه شده است. طراحی و تولید این لباس را مجموعه‌ Mode-clix انجام داده است. این اولین نسل ربات مانکن مجهز به سر سخنگو ازنسل هولگرامی است که توسط کمپانی Headworks ساخته شده است. در تصویر هولوگرام یا تمام نگاره امکان ثبت تصویر از سه بعد وجوددارد که باعث برجسته بینی تصویر می شود. ناظر با حرکت دادن سر خود تاثیر ناشی از اختلاف منظررا حس خواهد کرد. و در نتیجه امکان دیدن تصویر ازجهات مختلف آن وجود دارد.

نظرات

وردپرس: 0