سهامداران در روزهای قرمز بازار سرمایه چه کنند؟

صفحه اصلیجهاناقتصاد

سهامداران در روزهای قرمز بازار سرمایه چه کنند؟

سرمایه گذاری در هر جایی ممکن است با ریسک همراه باشد، اما در بازارهای مالی این ریسک به شدت بیشتر از سایر بازارهاست.

اعلام شرایط و زمان ثبت نام انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر
حفاری ۴ ایستگاه مترو درشهرری
نه ترامپ و نه بایدن قادر به ترمیم اقتصاد خراب آمریکا نیست

بازارهای مالی در این روزها بیشتر شبیه یک میدان جنگ میان خریداران و فروشندگان و دلالان شده است. در این بین عده ای با سفته بازی به دنبال ایجاد سود برای خود از طریق ایجاد ضرر برای دیگران هستند. این نحوه عملکرد در میان سفته بازان بازار بورس، در مقایسه با سایر بازارهای مالی در ماه های گذشته بیشتر بازار سرمایه را با مشکل مواجه کرده است.

بخشی از اصلاح ۴۰ درصدی بازار سرمایه نیز به همین دلیل بوده است. در واقع افرادی که برای سهامداری وارد بورس شده اند، به دلیل رفتار هیجانی و عدم برخورداری از آموزش های لازم راه را برای سفته بازان هموار کرده اند.

البته این افراد با استفاده از فضای مجازی در حال موج سواری بر روی این رفتار هیجانی هستند و در اصلاح بازار در ۳ ماه گذشته نقش موثری داشته اند. البته شرکت های حقوقی نیز در این بین با نوسان گیری نقش پر رنگی در این زمینه داشتند.

در این شرایط که بسیاری از افراد در حال سوءاستفاده و ارائه تحلیل های نادرست برای ایجاد فضای ترس از بورس هستند، سهامداران باید به برخی نکات در این زمینه توجه لازم را داشته باشند.

۱- معامله در بورس با رفتار عقلایی:

فرار از زیان و یا درخواست سود بدون نوسان یکی از موضوعاتی است که در ماه های گذشته بسیار تبلیغ شده است. افراد نیز براساس همین دیدگاه وارد بورس شده اند. اما نوسان فراوان و ضرری که عده ای در ماه های گذشته دچار شده اند، رفتار هیجانی و بی منطق را افزایش داده است. بارها و بارها گفته شده است که رفتار عقلانی در بازارهای مالی مخصوصا بورس می تواند راهگشا باشد. فعالان بازار سرمایه باید تلاش کند مستقل از نوسانات کوتاه مدت، رفتار منطقی خود را ادامه دهند و از هیجان بازار دور باشند.

۲- آموزش تنها راه موفقیت در بورس:

در روزهایی که بیشتر بازار قفل در صف خرید و یا قفل در صف فروش است، افراد حاضر در بورس مخصوصا افرادی که در سال جاری وارد آن شده اند، بهترین فرصت را دارند تا با آرامش به دریافت آموزش روی بیاورند.

در فضای فعلی کسب سود و یا متحمل ضرر شدن دلیل خاصی ندارد و باید در روزهای نوسانی بازار به فکر زیان نکردن و یا ایجاد سود بود؛ این مساله تنها با آموزش و یادگیری تکنیک های تحلیلی رخ می دهد. به عبارت دیگر، در فضای فعلی با آرامش بیشتر به روندهای معاملاتی و اشتباهات گذشته بیندیشیم تا بتوانیم در فرصت های نه چندان دور کسب سود، بهترین عملکرد را داشته باشیم.

۳) بیش از اندازه به شاخص توجه نکنید:

توجه بیش از حد به رشد و یا سقوط شاخص در انتخاب نماد و یا خرید و فروش و انجام معامله می تواند یک مشکل راهبردی برای سهامداران باشد. معمولا شاخص با تعدادی از نمادها بالا و پایین می شود و این مساله نمی تواند شرایط را برای کل بازار نشان دهد. توجه به متغیرهای خرد می تواند در شرایط فعلی راهکار مناسب تری نسبت به دادهای کلان باشد. بررسی ارزندگی نمادها و ارزیابی جریان مدیریت و سودسازی شرکت ها می تواند در شرایط فعلی بسیار کارساز باشد.

هر شرکت و هر صنعت را جداگانه بررسی کنید و از نگاه به اطلاعات کلی خودداری کنید. نمی توان با یک ساده سازی «کوچک ها و بزرگ ها» به ارزندگی یا عدم ارزندگی دست پیدا کرد. علاوه بر بهره گیری از تحیلیل تکنیکال از تحلیل های بنیادی هر سهم استفاده کنید.

۴- اجازه موج سواری ندهید:

در شرایط فعلی که نقدینگی در کشور سرگردان است و هر روز وارد یک بازار می شود، مراقب باشید براساس تحلیل های نادرست سرمایه خود را به اشتباه وارد جریاناتی که عده ای درحال ایجاد موج  و موج سواری در آن هستند، نکنید. امید به موج سواری روی جریان پول ها ریسک بسیار بزرگی محسوب می شود و نباید بر تکنیک های ماه های گذشته برای کسب سود بیش از اندازه اعتنا کرد.

کمک به فرایند خواب

لامپ‌های هوشمند حتی می‌توانند کاری کنند که افراد راحت‌تر به خواب بروند. برخی از این لامپ‌ها می‌توانند رنگ‌هایی را ایجاد کنند که موجب کمک به تنظیم میزان ملاتونین موجود در بدن می‌شود. این لامپ‌ها با بهره‌گیری از نورهای مختلف، در هنگام روز میزان ملاتونین بدن را کاهش می‌دهند و با نزدیک شدن به زمان خواب، این رنگ‌ها را تغییر می‌دهند تا میزان ملاتونین بدن افزایش پیدا کند.

فروشگاه اینترنتی دیجی‌استایل (بخش پوشاک گروه دیجی‌کالا) پس از گذشت یک سال و نیم از آغاز فعالیت تخصصی خود در حوزه مد و فشن، برای گسترش همکاری خود با طراحان و تولیدکنندگان ایرانی، برنامه‌های تازه‌ای دارد تا به این وسیله دسترسی مشتریان ایرانی را به تولیدات ملی در این حوزه افزایش دهد.

رفلاکس معده به چه دلیل اتفاق می‌افتد؟

قبل از آنکه مواد غذایی ممنوعه برای رفلاکس معده معرفی شوند، ابتدا باید بدانید که بازگشت اسید معده به چه دلیل اتفاق می‌افتد. به محض آنکه فرد غذا بخورد، اسیدهای سیستم گوارش فعالیت خود را آغاز می‌کنند. آنزیم‌ها برای بهبود فرآیند هضم و گوارش و جذب مواد غذایی ترشح می‌شوند. این مرحله یکی از مراحل مهم در فرآیند گوارش به شمار می‌رود چرا که مواد غذایی ارزشمند موجود در وعده مصرف شده، از طریق خون به اندام‌های بدن هدایت می‌شوند تا مورد استفاده آنها قرار بگیرند.

آیا تا به حال فکر کرده‌اید بعد از مصرف غذا چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟

  • در صورتی که به خوردن غذاهای تند عادت دارید، باید بدون شک و هرچه سریع‌تر به فکر اعمال تغییر در رژیم غذایی خود باشید.
  • کافئین ترکیبی است که رفلاکس معده را تحریک می‌کند و تولید اسید را در معده افزایش می‌دهد. پیشنهاد می‌شود به جای قهوه از چای سبز یا دم‌نوش‌های گیاهی و مفید دیگر استفاده کنید.
  • شکلات یکی دیگر از مواد غذایی ممنوعه است که اگر از رفلاکس معده رنج می‌برید، باید از مصرف آن اجتناب کنید زیرا این ماده غذایی موجب آرام و شل شدن اسفنکتر تحتانی مری می‌شود. میزان زیاد چربی، کافئین و تئوبرومین موجود در شکلات تولید اسید معده را تحریک می‌کند.
  • برای مصرف آب پرتقال به دلیل خواص مفید و مواد مغذی موجود، فقط آن را بعد از یک وعده غذایی کامل و مناسب بنوشید تا اثرات اسیدی‌اش کاهش یابد. می‌توانید برای کاهش این تأثیرات منفی، میوه‌های مرکبات را با سبزیجات هم ترکیب کنید.
  • شیر و دیگر محصولات لبنی حاوی مقدار زیادی چربی و کلسیم هستند. این ترکیبات بیشتر از مواد غذایی دارای منشأ گیاهی موجب پیچیده شدن فرآیند هضم می‌شوند. البته این گفته‌ها به آن معنا نیست که به هیچ وجه نباید لبنیات بخورید، بلکه باید بهترین زمان مصرف آنها را شناسایی کنید. زمان مناسب مصرف لبنیات برای افراد دارای رفلاکس معده، معمولاً در صبح زود در نظر گرفته می‌شود تا زمان کافی برای شکستن مواد مغذی و جذب در اختیار بدن قرار گیرد. اگر لبنیات را در شب مصرف کنید، در حین خواب به بازگشت اسید معده دچار می‌شوید.

چای سبز

چای سبز یکی از خوردنی‌هایی است که برای چربی سوزی بدن بسیار مفید است. مصرف معمولی چای سبز موجب کاهش وزن و افزایش چربی سوزی می‌شود. چای سبز برای لاغری طرفداران بسیاری دارد و به گفته محققان ماده خاصی به نام کاتچین که یک آنتی‌اکسیدان است، باعث بیشتر شدن سوخت‌وساز و متابولیسم و به دنبال آن چربی سوزی می‌شود.

توضیحات مربوط به تصویر

پر درآمد ترین بازیگران سال ۲۰۲۰ میلادی (H1)

شاید در داستان‌ها و آثار سینمایی نام سرزمین گمشده «آتلانتیس» را شنیده باشید که به زیر آب فرو رفته است. این بار با خبر اکتشاف سرزمین جدیدی مواجه شده‌ایم که کمی به ماجرای آتلانتیس شباهت دارد.

در حدود ۲۴۰ میلیون سال پیش، نقشه زمین با آن‌چه اکنون می‌بینیم تفاوت بسیاری داشت. در آن زمان خشکی زمین شامل یک ابر قاره بسیار بزرگ بود که پانگه‌آ نامیده می‌شود. بعدها پانگه‌آ به دو قسمت تقسیم شد: لوراسیا در شمال و گُندوانا در جنوب.

بازسازی تاریخ ژئولوژیکی آدریای بزرگ‌تر(H2):

  • ون هینسبرگن و همکارانش برای پی بردن به تاریخ «آدریای بزرگ‌تر» حدود یک دهه به جمع آوری داده‌های ژئولوژیکی از کشورهای مختلف در اروپا، آمریکای شمالی و غرب آسیا مشغول بوده‌اند.
  • آهن‌رباهای طبیعی تشکیل شده در پوسته زمین می‌تواند به دانشمندان کمک کند تا حرکت زمین ساختی این صفحه را در ۲۴۰ میلیون سال قبل ردیابی کنند. زمانی که مواد گداخته در مرز بین دو صفحه متحرک سرد شوند، سنگ‌هایی را به دام می‌اندازند که مواد معدنی مغناطیسی آن‌ها با قط‌ب‌های مغناطیسی زمین هم‌سو می‌شوند. این سنگ‌ها انطباق ایجاد شده را حفظ می‌کنند؛ در نتیجه دانشمندان می‌توانند از جهت‌گیری آن‌ها برای محاسبه مکانی در سطح زمین کمک بگیرند که مواد مغناظیسی میلیون‌ها سال قبل در آنجا قرار داشتند.
  • دانشمندان این پروژه، سنگ‌های مغناطیسی ۲۳۰۰ مکان باستانی در سراسر منطقه مدیترانه را مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها از داده‌های به دست آمده برای شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای حرکت صفحه‌های زمین ساختی در فواصل قبل، حین و بعد از غرق شدن «آدریای بزرگ‌تر» در گوشته استفاده کردند.

صدها شرکت بین‌المللی و ده‌ها هزار بازدیدکننده(H3):

صدها شرکت بین‌المللی و ده‌ها هزار بازدیدکننده‌ به استقبال از این رویداد رفتند که شامل بیش از ۳۰۰ اختراع مختلف بود. نمایش مد این رویداد در حیاط ساختمان شهرداری لندن اجرا شد. در آیین افتتاحیه‌ی این رویداد لباسی رونمایی شد که توسط پرینتر سه‌بعدی تهیه شده است. طراحی و تولید این لباس را مجموعه‌ Mode-clix انجام داده است. این اولین نسل ربات مانکن مجهز به سر سخنگو ازنسل هولگرامی است که توسط کمپانی Headworks ساخته شده است. در تصویر هولوگرام یا تمام نگاره امکان ثبت تصویر از سه بعد وجوددارد که باعث برجسته بینی تصویر می شود. ناظر با حرکت دادن سر خود تاثیر ناشی از اختلاف منظررا حس خواهد کرد. و در نتیجه امکان دیدن تصویر ازجهات مختلف آن وجود دارد.

نظرات

وردپرس: 0