راهنمای سفر به رشت

صفحه اصلیمسافرتفرهنگ

راهنمای سفر به رشت

سفر به گیلان - رشت (نمونه زیر عنوان)

رشت به عنوان سومین شهر گردشگر پذیر ایران دارای جاذبه‌ها و دیدنی‌های متنوعی است. اگر قصد سفر به این شهر زیبا و شمالی را دارید، با راهنمای سفر به رشت همراه باشید.

از تفریحات رایگان تهران چه می‌دانید؟
فرش ایرانی، آینه تمام نمای فرهنگ و اصالت ایرانی
با تور مجازی از موزه عاج رامسر بازدید کنید

رشت پرجمعیت‌ترین شهر شمالی ایران است که به شهر باران شهرت دارد. یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری ایران، رشت است که دارای جاذبه‌های متعدد طبیعی و تاریخی است. این شهر بارانی علاوه بر دارا بودن قدمت دیرینه، فرهنگ کهن و اصیلی نیز دارد که بر جذابیت‌های آن افزوده است. اگر قصد سفر به گیلان را داشته باشید، بدون شک رشت یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری خواهد بود. غذاهای محلی، صنایع دستی، طبیعت بکر و تاریخ کهن همگی شما را به بازدید از این شهر شمالی ترغیب خواهد کرد.

آب و هوای رشت

آب و هوا رشت

عکس: وحید اصغرنژاد

رشت بزرگ‌ترین شهر سواحل جنوبی دریای خزر به شمار می‌رود که دارای آب و هوای معتدل شبه مدیترانه است. این شهر زیبا در تابستان‌ها آب و هوایی گرم و شرجی و در زمستان‌ها آب و هوایی سر و مرطوب دارد. به دلیل موقعیت جغرافیایی آن و همجواری با دریای خزر و رشته کوه‌های البزر، رشت بالاترین آمار بارش مراکز استان‌های ایران را خود اختصاص داده و به همین دلیل به شهر باران شهرت یافته است. کمترین میزان بارش در تابستان و بیشترین آن در پاییز خواهد بود. میانگین دمای هوا نیز در این منطقه ۱۵/۹ درجه سانتیگراد تخمین زده شده است.

اطلاعات ضروری رشت

فرودگاه رشت

عکس: وحید اصفرنژاد

کد تماس به رشت: ۱۳۱

فاصله از تهران: ۳۲۶ کیلومتر

مدت سفر زمینی از تهران: ۴ ساعت

رشت از شمال به دریای مازندران و مرداب انزلی، از غرب به صومعه سرا و فومن، از جنوب به رودبار و از شرق به آستانه اشرفیه محدود است. مسیرهای دسترسی زمینی متعددی به این شهر وجود دارد که شاید معروف‌ترین آن جاده قدیم قزوین به رشت باشد.

این شهر دارای فرودگاه بین‌المللی، راه آهن و ترمینال برای حمل و نقل برون شهری است. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید باتوجه به بودجه سفر خود می‌توانید انتخاب کنید که از کدام وسیله حمل و نقلی برای سفر به این شهر استفاده کنید. رشت با تهران و شهرهای اطرافش با اتوبوس به خوبی متصل است. شرکت‌های حمل و نقل زیادی جابجایی مسافران را بر عهده دارند.

همچنین اگر به دنبال تورهای گردشگری مناسب برای بازدید از این شهر بارانی هستید، کجارو با معرفی ده‌ها آژانس‌ معتبر، انواع تورهای گردشگری به مقاصد مختلف داخلی و خارجی با ارائه قیمت‌ها به شما کمک خواهد کرد تا با جستجو و بررسی در میان آن‌ها بهترین و ارزان‌ترین تور رشت را انتخاب کنید.

هزینه‌های سفر به رشت

رشت

عکس: محمد قطری

بدون شک اسکان و اقامت مهم‌ترین بخش هزینه‌های سفر خواهد بود. در شهر رشت هتل‌های متعددی در نقاط مختلف با امکانات و خدمات مناسبی قرار گرفته است. شما می‌توانید از میان هتل‌های پنج ستاره تا یک ستاره متناسب با انتظارات خودتان بهترین محل اقامت را انتخاب کنید. هتل پامچال، غدیر، اردیبهشت و … برخی از هتل‌های این شهر شمالی هستند که پذیرای گردشگران خواهند بود.

برای بررسی دقیق‌تر هتل‌های این شهر شمالی می‌توانید به هتل‌های رشت در کجارو نگاهی بیندازید.

خورد و خوراک در رشت

رستوران رشت

عکس: هاتف راد

رشت که در یونسکو با عنوان شهر خلاق در خوراک‌شناسی نامیده شده است دارای انواع غذاهای محلی، آش، شیرینی، نان و ترشی‌ها است. رستوران محلی شور کولی، رستوران حسن رشتی، رستوران اردشیر و بابک برخی از رستوران‌های معروف شهر رشت هستند که غذاهای گیلانی بی‌نظیری را سرو می‌کنند. بدون شک شکم‌گردی یکی از جاذبه‌های اصلی این منطقه خواهد بود که با سفر به این شهر نباید از دست بدهید.

برای آشنایی با این رستوران‌ها می‌توانید از کجارو به بررسی رستوران‌های رشت بپردازید. همچنین جالب است بدانید که در بسیاری از نقاط شهر چرخ‌دستی‌های فروش غذا قرار دارند که قیمتی بسیار ارزان‌تر از رستوران‌ها خواهند داشت. به طور میانگین هزینه هر وعده غذا در این شهر از ۵ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان متناسب با نوع رستوران می‌توان در نظر گرفت.

هزینه حمل و نقل در رشت

حمل و نقل رشت

عکس: دانیال شفیعی

برای گشت و گذار در درون شهر رشت می‌توانید از اتوبوس یا تاکسی استفاده کنید. هزینه اتوبوس بسیار اندک خواهد بود. همچنین در بعضی مناطق مانند میدان شهرداری و اماکن دیدنی و شلوغ دیگر، ایستگاه تاکسی به وفور یافت می‌شود اما در مناطق کم تردد یا حاشیه شهر متاسفانه امکان دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی نیست و ناچار به استفاده از ماشین شخصی خواهید بود. رشت بیش از ۶ هزار تاکسی درون شهری دارد که هزینه آن‌ها بسیار مناسب است.

دیدنی های رشت

دیدنی رشت

عکس: وحید اصغرنژاد

رشت با داشتن جاذبه‌های طبیعی همچون دریاچه سقالکسار، پارک جنگلی سراوان و تالاب عینک و جاذبه‌های تاریخی همچون مجموعه میدان شهرداری، بازار بزرگ رشت و خانه سردار جنگل و موزه‌ها و زیارتگاه‌هایی همچون کلیسای مسروپ مقدس و مسجد صفی، سومین شهر گردشگر پذیر ایران است. جاهای دیدنی رشت هرساله میزبان گردشگران بسیاری است به طوریکه جمعیت این شهر در تعطیلات و ماه‌های گردشگری سال به بیش از دومیلیون نفر می‌رسد.

مراکز خرید رشت

بازار رشت

عکس: سپهر کشانچی

بازار رشت، مجتمع تجاری امیر، پاساژ بزرگمهر، مرکز خرید گلسار و بازار الگویی ماهی فروشان رشت از مراکز خرید این شهر به شمار می‌روند. بازار رشت بزرگ‌ترین بازار روباز ایران محسوب می‌شود که روزانه هزاران نفر از ساکنین شهرها و روستاهای استان گیلان و استان‌های مجاور، برای داد و ستد در این بازار حضور می‌یابند.

سوغات و صنایع دستی رشت

سوغات رشت

نان، ترشی‌ها و چاشنی‌ها همچون زیتون پرورده،‌ ماهی دودی، رب انار، دلار و انواع صنایع دستی همچون حصیربافی، گلیم، بامبو بافی و رشتی دوزی برخی از سوغات و صنایع دستی این منطقه به شمار می‌رود. کدو مربا، پول پرتقال مربا، آلوچه، شاه بلوط، ترش سیب، ترش انار، کویی، ترب، فلفل سبز، برگ سیر، سیر ترشی، گینجه واش، زیتون، برنج، ماهی سفید و خرش نیز از خوراکی‌های محبوب برای سوغات محسوب می‌شوند.

برای تهیه بلیط ارزان هواپیما نیز کجارو به شما کمک می‌کند.  شما می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما به رشت و یا هر مقصد دیگری با استفاده از موتور جستجوی پرواز کجارو پایین‌ترین قیمت بلیط‌ها را از بین فروشنده‌های معتبر مشاهده کرده و بلیط سفر خود را ارزانتر از همه جا تهیه کنید

کمک به فرایند خواب

لامپ‌های هوشمند حتی می‌توانند کاری کنند که افراد راحت‌تر به خواب بروند. برخی از این لامپ‌ها می‌توانند رنگ‌هایی را ایجاد کنند که موجب کمک به تنظیم میزان ملاتونین موجود در بدن می‌شود. این لامپ‌ها با بهره‌گیری از نورهای مختلف، در هنگام روز میزان ملاتونین بدن را کاهش می‌دهند و با نزدیک شدن به زمان خواب، این رنگ‌ها را تغییر می‌دهند تا میزان ملاتونین بدن افزایش پیدا کند.

فروشگاه اینترنتی دیجی‌استایل (بخش پوشاک گروه دیجی‌کالا) پس از گذشت یک سال و نیم از آغاز فعالیت تخصصی خود در حوزه مد و فشن، برای گسترش همکاری خود با طراحان و تولیدکنندگان ایرانی، برنامه‌های تازه‌ای دارد تا به این وسیله دسترسی مشتریان ایرانی را به تولیدات ملی در این حوزه افزایش دهد.

رفلاکس معده به چه دلیل اتفاق می‌افتد؟

قبل از آنکه مواد غذایی ممنوعه برای رفلاکس معده معرفی شوند، ابتدا باید بدانید که بازگشت اسید معده به چه دلیل اتفاق می‌افتد. به محض آنکه فرد غذا بخورد، اسیدهای سیستم گوارش فعالیت خود را آغاز می‌کنند. آنزیم‌ها برای بهبود فرآیند هضم و گوارش و جذب مواد غذایی ترشح می‌شوند. این مرحله یکی از مراحل مهم در فرآیند گوارش به شمار می‌رود چرا که مواد غذایی ارزشمند موجود در وعده مصرف شده، از طریق خون به اندام‌های بدن هدایت می‌شوند تا مورد استفاده آنها قرار بگیرند.

آیا تا به حال فکر کرده‌اید بعد از مصرف غذا چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟

  • در صورتی که به خوردن غذاهای تند عادت دارید، باید بدون شک و هرچه سریع‌تر به فکر اعمال تغییر در رژیم غذایی خود باشید.
  • کافئین ترکیبی است که رفلاکس معده را تحریک می‌کند و تولید اسید را در معده افزایش می‌دهد. پیشنهاد می‌شود به جای قهوه از چای سبز یا دم‌نوش‌های گیاهی و مفید دیگر استفاده کنید.
  • شکلات یکی دیگر از مواد غذایی ممنوعه است که اگر از رفلاکس معده رنج می‌برید، باید از مصرف آن اجتناب کنید زیرا این ماده غذایی موجب آرام و شل شدن اسفنکتر تحتانی مری می‌شود. میزان زیاد چربی، کافئین و تئوبرومین موجود در شکلات تولید اسید معده را تحریک می‌کند.
  • برای مصرف آب پرتقال به دلیل خواص مفید و مواد مغذی موجود، فقط آن را بعد از یک وعده غذایی کامل و مناسب بنوشید تا اثرات اسیدی‌اش کاهش یابد. می‌توانید برای کاهش این تأثیرات منفی، میوه‌های مرکبات را با سبزیجات هم ترکیب کنید.
  • شیر و دیگر محصولات لبنی حاوی مقدار زیادی چربی و کلسیم هستند. این ترکیبات بیشتر از مواد غذایی دارای منشأ گیاهی موجب پیچیده شدن فرآیند هضم می‌شوند. البته این گفته‌ها به آن معنا نیست که به هیچ وجه نباید لبنیات بخورید، بلکه باید بهترین زمان مصرف آنها را شناسایی کنید. زمان مناسب مصرف لبنیات برای افراد دارای رفلاکس معده، معمولاً در صبح زود در نظر گرفته می‌شود تا زمان کافی برای شکستن مواد مغذی و جذب در اختیار بدن قرار گیرد. اگر لبنیات را در شب مصرف کنید، در حین خواب به بازگشت اسید معده دچار می‌شوید.

چای سبز

چای سبز یکی از خوردنی‌هایی است که برای چربی سوزی بدن بسیار مفید است. مصرف معمولی چای سبز موجب کاهش وزن و افزایش چربی سوزی می‌شود. چای سبز برای لاغری طرفداران بسیاری دارد و به گفته محققان ماده خاصی به نام کاتچین که یک آنتی‌اکسیدان است، باعث بیشتر شدن سوخت‌وساز و متابولیسم و به دنبال آن چربی سوزی می‌شود.

توضیحات مربوط به تصویر

پر درآمد ترین بازیگران سال ۲۰۲۰ میلادی (H1)

شاید در داستان‌ها و آثار سینمایی نام سرزمین گمشده «آتلانتیس» را شنیده باشید که به زیر آب فرو رفته است. این بار با خبر اکتشاف سرزمین جدیدی مواجه شده‌ایم که کمی به ماجرای آتلانتیس شباهت دارد.

در حدود ۲۴۰ میلیون سال پیش، نقشه زمین با آن‌چه اکنون می‌بینیم تفاوت بسیاری داشت. در آن زمان خشکی زمین شامل یک ابر قاره بسیار بزرگ بود که پانگه‌آ نامیده می‌شود. بعدها پانگه‌آ به دو قسمت تقسیم شد: لوراسیا در شمال و گُندوانا در جنوب.

بازسازی تاریخ ژئولوژیکی آدریای بزرگ‌تر(H2):

  • ون هینسبرگن و همکارانش برای پی بردن به تاریخ «آدریای بزرگ‌تر» حدود یک دهه به جمع آوری داده‌های ژئولوژیکی از کشورهای مختلف در اروپا، آمریکای شمالی و غرب آسیا مشغول بوده‌اند.
  • آهن‌رباهای طبیعی تشکیل شده در پوسته زمین می‌تواند به دانشمندان کمک کند تا حرکت زمین ساختی این صفحه را در ۲۴۰ میلیون سال قبل ردیابی کنند. زمانی که مواد گداخته در مرز بین دو صفحه متحرک سرد شوند، سنگ‌هایی را به دام می‌اندازند که مواد معدنی مغناطیسی آن‌ها با قط‌ب‌های مغناطیسی زمین هم‌سو می‌شوند. این سنگ‌ها انطباق ایجاد شده را حفظ می‌کنند؛ در نتیجه دانشمندان می‌توانند از جهت‌گیری آن‌ها برای محاسبه مکانی در سطح زمین کمک بگیرند که مواد مغناظیسی میلیون‌ها سال قبل در آنجا قرار داشتند.
  • دانشمندان این پروژه، سنگ‌های مغناطیسی ۲۳۰۰ مکان باستانی در سراسر منطقه مدیترانه را مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها از داده‌های به دست آمده برای شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای حرکت صفحه‌های زمین ساختی در فواصل قبل، حین و بعد از غرق شدن «آدریای بزرگ‌تر» در گوشته استفاده کردند.

صدها شرکت بین‌المللی و ده‌ها هزار بازدیدکننده(H3):

صدها شرکت بین‌المللی و ده‌ها هزار بازدیدکننده‌ به استقبال از این رویداد رفتند که شامل بیش از ۳۰۰ اختراع مختلف بود. نمایش مد این رویداد در حیاط ساختمان شهرداری لندن اجرا شد. در آیین افتتاحیه‌ی این رویداد لباسی رونمایی شد که توسط پرینتر سه‌بعدی تهیه شده است. طراحی و تولید این لباس را مجموعه‌ Mode-clix انجام داده است. این اولین نسل ربات مانکن مجهز به سر سخنگو ازنسل هولگرامی است که توسط کمپانی Headworks ساخته شده است. در تصویر هولوگرام یا تمام نگاره امکان ثبت تصویر از سه بعد وجوددارد که باعث برجسته بینی تصویر می شود. ناظر با حرکت دادن سر خود تاثیر ناشی از اختلاف منظررا حس خواهد کرد. و در نتیجه امکان دیدن تصویر ازجهات مختلف آن وجود دارد.

نظرات

وردپرس: 0