رژیم غذایی پُرقند می تواند به روده ها آسیب برساند

صفحه اصلیتغذیه سالمسلامتی

رژیم غذایی پُرقند می تواند به روده ها آسیب برساند

محققان مشاهده کردند موش های تغذیه شده با میزان بالا قند، مبتلا به کولیت روده حاد، نوعی بیماری التهابی روده، شدند.

چاقی در میانسالی با احتمال بیشتر ابتلا به زوال عقل مرتبط است
کنترل آبیاری مزارع برای ۸ محصول کشاورزی تبیین شد
مکمل ویتامین C در بهبود کووید ۱۹ موثر است

محققان با بررسی روده بزرگ این موش‌ها به وجود تعداد زیادی باکتری پی بردند که می‌تواند به لایه مخاطی محافظ روده آسیب رساند.

بیماری کولیت روده می‌تواند موجب بروز اسهال مداوم، درد شکمی و خونریزی مقعدی شود.

دکتر «حسن زکی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ساوت وسترن آمریکا، در این باره می‌گوید: «از آنجائیکه این بیماری در کشورهای غربی شیوع بیشتری دارد ما به بررسی رژیم غذایی غربی که حاوی میزان بالا چربی، قند و پروتئین حیوانی است، پرداختیم.»

وی در ادامه می‌افزاید: «درحالیکه رژیم غذایی پرچرب عامل آغازگر التهاب روده است، نقش مواد قندی هم قابل تأمل است.»

به گفته محققان، با توجه به فرسایش لایه مخاطی، باکتری‌های روده در موش‌های تغذیه شده با گلوکز در مجاورت نزدیک با لایه اپیتلیال روده بزرگ قرار گرفتند. از بین رفتن مانع مخاطی مهمترین عامل شروع التهاب روده است.

کمک به فرایند خواب

لامپ‌های هوشمند حتی می‌توانند کاری کنند که افراد راحت‌تر به خواب بروند. برخی از این لامپ‌ها می‌توانند رنگ‌هایی را ایجاد کنند که موجب کمک به تنظیم میزان ملاتونین موجود در بدن می‌شود. این لامپ‌ها با بهره‌گیری از نورهای مختلف، در هنگام روز میزان ملاتونین بدن را کاهش می‌دهند و با نزدیک شدن به زمان خواب، این رنگ‌ها را تغییر می‌دهند تا میزان ملاتونین بدن افزایش پیدا کند.

فروشگاه اینترنتی دیجی‌استایل (بخش پوشاک گروه دیجی‌کالا) پس از گذشت یک سال و نیم از آغاز فعالیت تخصصی خود در حوزه مد و فشن، برای گسترش همکاری خود با طراحان و تولیدکنندگان ایرانی، برنامه‌های تازه‌ای دارد تا به این وسیله دسترسی مشتریان ایرانی را به تولیدات ملی در این حوزه افزایش دهد.

رفلاکس معده به چه دلیل اتفاق می‌افتد؟

قبل از آنکه مواد غذایی ممنوعه برای رفلاکس معده معرفی شوند، ابتدا باید بدانید که بازگشت اسید معده به چه دلیل اتفاق می‌افتد. به محض آنکه فرد غذا بخورد، اسیدهای سیستم گوارش فعالیت خود را آغاز می‌کنند. آنزیم‌ها برای بهبود فرآیند هضم و گوارش و جذب مواد غذایی ترشح می‌شوند. این مرحله یکی از مراحل مهم در فرآیند گوارش به شمار می‌رود چرا که مواد غذایی ارزشمند موجود در وعده مصرف شده، از طریق خون به اندام‌های بدن هدایت می‌شوند تا مورد استفاده آنها قرار بگیرند.

آیا تا به حال فکر کرده‌اید بعد از مصرف غذا چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟

  • در صورتی که به خوردن غذاهای تند عادت دارید، باید بدون شک و هرچه سریع‌تر به فکر اعمال تغییر در رژیم غذایی خود باشید.
  • کافئین ترکیبی است که رفلاکس معده را تحریک می‌کند و تولید اسید را در معده افزایش می‌دهد. پیشنهاد می‌شود به جای قهوه از چای سبز یا دم‌نوش‌های گیاهی و مفید دیگر استفاده کنید.
  • شکلات یکی دیگر از مواد غذایی ممنوعه است که اگر از رفلاکس معده رنج می‌برید، باید از مصرف آن اجتناب کنید زیرا این ماده غذایی موجب آرام و شل شدن اسفنکتر تحتانی مری می‌شود. میزان زیاد چربی، کافئین و تئوبرومین موجود در شکلات تولید اسید معده را تحریک می‌کند.
  • برای مصرف آب پرتقال به دلیل خواص مفید و مواد مغذی موجود، فقط آن را بعد از یک وعده غذایی کامل و مناسب بنوشید تا اثرات اسیدی‌اش کاهش یابد. می‌توانید برای کاهش این تأثیرات منفی، میوه‌های مرکبات را با سبزیجات هم ترکیب کنید.
  • شیر و دیگر محصولات لبنی حاوی مقدار زیادی چربی و کلسیم هستند. این ترکیبات بیشتر از مواد غذایی دارای منشأ گیاهی موجب پیچیده شدن فرآیند هضم می‌شوند. البته این گفته‌ها به آن معنا نیست که به هیچ وجه نباید لبنیات بخورید، بلکه باید بهترین زمان مصرف آنها را شناسایی کنید. زمان مناسب مصرف لبنیات برای افراد دارای رفلاکس معده، معمولاً در صبح زود در نظر گرفته می‌شود تا زمان کافی برای شکستن مواد مغذی و جذب در اختیار بدن قرار گیرد. اگر لبنیات را در شب مصرف کنید، در حین خواب به بازگشت اسید معده دچار می‌شوید.

چای سبز

چای سبز یکی از خوردنی‌هایی است که برای چربی سوزی بدن بسیار مفید است. مصرف معمولی چای سبز موجب کاهش وزن و افزایش چربی سوزی می‌شود. چای سبز برای لاغری طرفداران بسیاری دارد و به گفته محققان ماده خاصی به نام کاتچین که یک آنتی‌اکسیدان است، باعث بیشتر شدن سوخت‌وساز و متابولیسم و به دنبال آن چربی سوزی می‌شود.

توضیحات مربوط به تصویر

پر درآمد ترین بازیگران سال ۲۰۲۰ میلادی (H1)

شاید در داستان‌ها و آثار سینمایی نام سرزمین گمشده «آتلانتیس» را شنیده باشید که به زیر آب فرو رفته است. این بار با خبر اکتشاف سرزمین جدیدی مواجه شده‌ایم که کمی به ماجرای آتلانتیس شباهت دارد.

در حدود ۲۴۰ میلیون سال پیش، نقشه زمین با آن‌چه اکنون می‌بینیم تفاوت بسیاری داشت. در آن زمان خشکی زمین شامل یک ابر قاره بسیار بزرگ بود که پانگه‌آ نامیده می‌شود. بعدها پانگه‌آ به دو قسمت تقسیم شد: لوراسیا در شمال و گُندوانا در جنوب.

بازسازی تاریخ ژئولوژیکی آدریای بزرگ‌تر(H2):

  • ون هینسبرگن و همکارانش برای پی بردن به تاریخ «آدریای بزرگ‌تر» حدود یک دهه به جمع آوری داده‌های ژئولوژیکی از کشورهای مختلف در اروپا، آمریکای شمالی و غرب آسیا مشغول بوده‌اند.
  • آهن‌رباهای طبیعی تشکیل شده در پوسته زمین می‌تواند به دانشمندان کمک کند تا حرکت زمین ساختی این صفحه را در ۲۴۰ میلیون سال قبل ردیابی کنند. زمانی که مواد گداخته در مرز بین دو صفحه متحرک سرد شوند، سنگ‌هایی را به دام می‌اندازند که مواد معدنی مغناطیسی آن‌ها با قط‌ب‌های مغناطیسی زمین هم‌سو می‌شوند. این سنگ‌ها انطباق ایجاد شده را حفظ می‌کنند؛ در نتیجه دانشمندان می‌توانند از جهت‌گیری آن‌ها برای محاسبه مکانی در سطح زمین کمک بگیرند که مواد مغناظیسی میلیون‌ها سال قبل در آنجا قرار داشتند.
  • دانشمندان این پروژه، سنگ‌های مغناطیسی ۲۳۰۰ مکان باستانی در سراسر منطقه مدیترانه را مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها از داده‌های به دست آمده برای شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای حرکت صفحه‌های زمین ساختی در فواصل قبل، حین و بعد از غرق شدن «آدریای بزرگ‌تر» در گوشته استفاده کردند.

صدها شرکت بین‌المللی و ده‌ها هزار بازدیدکننده(H3):

صدها شرکت بین‌المللی و ده‌ها هزار بازدیدکننده‌ به استقبال از این رویداد رفتند که شامل بیش از ۳۰۰ اختراع مختلف بود. نمایش مد این رویداد در حیاط ساختمان شهرداری لندن اجرا شد. در آیین افتتاحیه‌ی این رویداد لباسی رونمایی شد که توسط پرینتر سه‌بعدی تهیه شده است. طراحی و تولید این لباس را مجموعه‌ Mode-clix انجام داده است. این اولین نسل ربات مانکن مجهز به سر سخنگو ازنسل هولگرامی است که توسط کمپانی Headworks ساخته شده است. در تصویر هولوگرام یا تمام نگاره امکان ثبت تصویر از سه بعد وجوددارد که باعث برجسته بینی تصویر می شود. ناظر با حرکت دادن سر خود تاثیر ناشی از اختلاف منظررا حس خواهد کرد. و در نتیجه امکان دیدن تصویر ازجهات مختلف آن وجود دارد.

نظرات

وردپرس: 0